opc_loader

RUILEN OF RETOURNEREN
 

Indien je bij ons een bestelling hebt geplaatst en je het product wilt retourneren of omruilen dan kan je dat op de onderstaande manieren doen. Retourneren is bij ons niet gratis, maar je kan wel voordelig retourneren via Returnista. Gebruik hiervoor deze link. https://4thecompagnie.returnista.nl/

Als je een pakket naar ons gaat opsturen dan willen we je vragen om ons retourformulier bij het retourpakket te doen. Dit retourformulier vind je terug in je mailbox bij de email met als titel: Uw bestelling is ingepakt & RETOURPROCEDURE. Mocht afdrukken niet lukken dan is een begeleidend schrijven ook voldoende. Geef hierbij duidelijk aan je naam, adres en het ordernummer. Vermeld of je het aankoopbedrag retour betaald wilt hebben of dat je het product in een andere maat wilt hebben.

Indien je een artikel in een andere maat wilt hebben en dit product is niet meer te leveren in de gewenste maat, dan betalen we automatisch je geld retour. Bij terugbetaling wordt het aankoopbedrag retour betaald naar de rekening/ betaalwijze die jij hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Het terug te betalen bedrag wordt zo snel mogelijk en in ieder geval binnen 14 dagen na verzending van het retourpakket teruggestort op je rekening.

Ons retouradres is:

4TheCompagnie BV

Hoger Einde-zuid 13

1191AG Ouderkerk aan de amstel

[email protected]

020-7895358

Retourneren via returnista

De Returnista tarieven inclusief BTW te voldoen bij afgifte van het pakket / ophalen door pakketdienst

Vervoerder NL wegbrengen NL laten ophalen  BE wegbrengen BE ophalen
DHL € 5,38 € 6,00 € 7,59 € 10,00
UPS € 5,38 € 6,00 € 7,59 € 10,00

1) Klik op deze link

2) Selecteer het land waar vanuit je gaat retourneren.

3) Kies of je het pakket wegbrengt of dat je een afhaal afspraak wilt maken.

4) Geef aan hoeveel pakketten je gaat retourneren en welke vervoerder je wilt gebruiken.

5) Vul jouw emailadres in en het ordernummer van jouw bestelling (staat in de order en verzendbevestigingen).

6) Kies de reden van retour en ga akkoord met de Algemene voorwaarden van Returnista.

7) Klik op bevestigen.

8) Zoek een afgiftepunt bij jou in de buurt of plan een afhaalafspraak in.

9) Download het retourlabel indien noodzakelijk en druk dit af (Bij UPS niet nodig).

10) Je krijgt van Returnista een email met daarin in de bijlage het retourlabel (indien afdrukken niet direct lukt)

11) Stop ons retourformulier in het pakket en breng het pakket weg naar het afgiftepunt of wacht tot de chauffeur op het afgesproken tijdstip langskomt.

Noot: Als je voor een pick up kiest heb je geen verzendlabel nodig. De chauffeur heeft dit bij zich.


De retourvoorwaarden

Onder de retourvoorwaarden verstaan wij de voorwaarden waaraan een retour moet voldoen om te kunnen ruilen of te retourneren en het volledige aankoopbedrag terug te krijgen. Dit houd in dat het artikel altijd een aangehecht kaartje moet bevatten en bij voorkeur niet gewassen mag worden. Als dit wel gebeurt kan dit waardevermindering tot gevolg hebben. Daarnaast verdient het de voorkeur als het artikel in de originele verpakking retour wordt gezonden.Let op: in verband met de hygiëne​ is het niet mogelijk om fietsboxers te ruilen of retourneren. Mocht u een artikel willen retourneren, dan kan dit door:

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen en het volledige aankoopbedrag terug te krijgen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; voor zulke terugbetalingen worden geen extra kosten in rekening gebracht. Wij mogen wachten met de terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

  • Aan:       [ naam ondernemer]

[ geografisch adres ondernemer]

[ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]

[ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer]

  • Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*

de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*

de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,

herroep/herroepen*

  • Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]

  • [Naam consumenten(en)]

  • [Adres consument(en)]

  • [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

 

Vragen?

Mocht u nog vragen hebben over het ruilen of retourneren van artikelen dan kunt u deze vragen stellen aan onze klantenservice. Onze klantenservice is op maandag tot en met vrijdag van 10:00 uur tot 17:00 uur te bereiken via [email protected] of via 020-8208267

  • Nederlands
  • English